Privatlivspolitik for Heilpraktikerskolen

Vi opfylder naturligvis kravene til sikker opbevaring af de personlige data, vi har registreret om dig – helt i tråd med persondataforordningen pr. 25. maj 2018. Herunder kan du læse, hvilke data vi opbevarer i hvilke situationer. Og du kan læse, hvordan du forholder dig, hvis du vil ændre på noget, slettes helt fra vores system(er) eller klage.

Hjemmesiden

Statistik på hjemmesiden

Vi opsamler nogle af dine besøgsdata anonymt, så vi kan spore, hvor meget trafik vi har på vores hjemmeside, hvilke sider der er interessante og måske mindre relevante for dig osv.

Denne statistik opsamler vi i samarbejde med Google. Vi har en databehandleraftale med Google, som passer godt på dine evt. elektroniske spor.

Alternativt kan du helt undlade at besøge vores hjemmeside.

Tilmelding til nyhedsbrev

På vores hjemmeside kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev. Vi leverer vores nyhedsbrev i samarbejde med Simplero og Ubivox, som vi har indgået en databehandleraftale med. Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, opsamler Simplero eller Ubivox din mail-adresse og evt. navn til brug for nyhedsbrevet og intet andet. Du kan til enhver til afmelde dig vores nyhedsbrev igen ved at klikke på afmeldingslinket i vores nyhedsbrev. Så fjerner du samtidig din mail-adresse og evt. vores navn i dit system.

Vi udleverer aldrig nogle af disse data, som er opsamlet i forbindelse med vores hjemmeside til andre personer, som ikke er nævnt her.

Kurser og uddannelse

Heilpraktikerskolen tilbyder kurser og uddannelse både live, on-line og i kombination. Herunder finder du mere info om, hvordan vi håndterer dine data i den forbindelse.

Når du tilmelder dig et kursus på Heilpraktikerskolen, registrerer vi typisk disse informationer om dig: fornavn, efternavn, e-mail-adresse, postadresse og telefonnummer.

Disse informationer bruger vi til din faktura og til at komme i kontakt med dig, hvis vi får brug for at få fat i dig i forbindelse med kurset.

Desuden opretter vi deltagerlister, som vi udlever til alle deltagere på samme kursus, uddannelse eller forløb. Så I kan komme i kontakt med hinanden. Eventuelt for at koordinere samkørsel m.m.

Endelig bruger vi også dit navn på dit kursus- eller uddannelsesbevis.

Tilmelding og on-line-betaling håndterer vi i samarbejde med Simplero, som vi har en databehandleraftale med.

Facebook-grupper

Flere af vores kursus- og uddannelsesforløb har tilknyttet en lukket Facebook-gruppe. Vær opmærksom på, at alle deltagere i en gruppe (og gruppens administratorer fra Heilpraktikerskolen) kan se hinanden – og dermed også de data, du har gjort tilgængelige om dig selv på Facebook.

Hvis vi fx deler patientcases i disse Facebook-grupper, er vi opmærksomme på at gøre dem så anonyme, at man ikke kan genkende personen.

Det er ikke muligt at få en databehandleraftale med Facebook. Men vi henviser til Facebooks datapolitik her.

Betaling

Når du køber noget hos os og betaler on-line med kort foregår det via vores system Simplero, som igen benytter QuickPay til selve transaktionen. Vi har en databehandleraftale med Simplero, som igen har sine aftaler på plads med QuickPay.

Til betaling via faktura anvender vi systemet Dinero, som vi også har en databehandleraftale med. I vores fakturasystem registrerer vi også dit navn, din adresse, e-mail og telefonnummer.

Nyhedsbrev

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, registrerer vi din e-mail-adresse og evt. fornavn i vores system til udsendelse af nyhedsbreve, Simplero. Vi gør os umage for at sende dig relevant information om vores forskellige aktiviteter.

Vi kunne aldrig under nogen omstændigheder finde på at udlevere din mail-adresse til andre.

Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet igen. Lettest foregår det ved at følge instruktionerne direkte i nyhedsbrevet. Du kan også sende os en mail på skole@heilpraktiker.dk

Kontakt via e-mail

Hvis du kontakter os via e-mail, skal du vide, at e-mail ikke nødvendigvis er et sikkert medie. Vi anvender ikke sikker e-mail (da det er meget omstændeligt – især for dig), og det skal du være opmærksom på, hvis du sender os private eller personlige informationer.

Har du sendt os personlige informationer på mail – og hvis vi vurderer, at det er relevant i forhold til en evt. rådgivning – gemmer vi disse informationer i vores mail-system, mens korrespondancen står på. Efterfølgende sletter vi korrespondancen.

Sikkerhedskopiering af data

Vi sikkerhedskopierer løbende alle vores computere og al vores data. Dermed sikkerhedskopierer vi også alle de data, vi måtte have på dig.

Vi anvender DropBox og Microsoft som eksterne bacup-leverandører. Vi har en databehandleraftale med både Dropbox og Microsoft.

Dine rettigheder

Du har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke informationer vi har registreret omkring dig. Ligesom du til enhver tid kan bede om at få dine data slettet helt fra ethvert af vores systemer.

Kontakt os på skole@heilpraktiker.dk

Dine klagemuligheder

Hvis du ikke synes, vi passer godt nok på dine data, eller hvis du ikke synes, vi reagerer korrekt på en henvendelse omkring dine data, kan du klage til Datatilsynet her.

Tak fordi, du er med os. Vi arbejder for din sundhed og din succes.​​