Om Heilpraktikerskolen

Heilpraktikerskolens ejere og ledere

Faglig leder:
Anna Iben Hollensberg, heilpraktiker, speciallæge og functional medicine practitioner.

Daglig leder:
Jesper Hollensberg, heilpraktiker og forretningsrådgiver for behandlere og terapeuter.

Uddannelse siden 1981

Mere end 400 heilpraktikere er blevet uddannet på skolen i de sidste 40 år. Blandt andet nogle af de mere markante personer inden for den danske behandlerverden. Eksempelvis Arvin Larsen, Karsten Munk, Kenn Sejberg Øhlenschlæger, Anna Iben Hollensberg, Mads Wedel-Ibsen, Jørgen Nonnegaard, Jesper Hollensberg, Torben Andreasen, Mie Thorsen, Ann Zophie Bonhjem, Mette Hovgaard, Inger Rasmussen, Birgit Bak, Karina Schiött Jensen, Ester Liboriussen og Claus Ingvardsen.

Heilpraktikerskolen blev grundlagt i Skandinavien i 1981 af den tyske læge, dr. med. Wolfgang Grüger, i samarbejde med blandt andre den danske heilpraktiker Peer Bach Boesen og Birgit Karstensen. Den danske heilpraktiker Sonny Bleibach overtog ledelsen i 1986 og har båret heilpraktikken frem til begyndelsen af det 21. århundrede.

I 2006 er skolens ledelse overtaget af Anna Iben og Jesper Hollensberg. Med respekt og forståelse for den tyske model og erfaring har Anna Iben og Jesper Hollensberg moderniseret og fornyet den danske heilpraktikeruddannelse kraftigt siden da.

Jesper Hollensberg beskriver, hvordan han og Anna Iben Hollensberg overtog skolen ...

Følg Jesper Hollensberg på Instagram her.

Følg Anna Iben Hollensberg på Instagram her.

Skolens logo - Hagalrunen

Heilpraktikerskolens logo, hagalrunen, har fulgt skolen siden den blev grundlagt i 1981.

De 3 planer i hagalrunens stjerne står for:

• Det fuldkomne menneske.
  • Mesterskab på alle planer.
  • Sjælen, der har fundet lyset og balancen i livets modsætninger.
Hagalrunen er et symbol for de kvaliteter, vi arbejder med, når vi som behandlere stiller os til tjeneste for andre mennesker.

Eller vælg i menuen øverst, hvad du vil læse mere om.