Skriftlige prøver og mundtlig eksamen

De første af uddannelsens semestre afsluttes med 1-2 timers on-line-test, som foregår hjemme ved computeren (med hjælpemidler).

Prøven består af 40-80 multiple choice-spørgsmål. For at bestå den skriftlige prøve skal du have 80% rigtige svar.

Den afsluttende heilpraktiker-eksamen foregår både on-line og mundtligt. Den skriftlige on-lineprøve samler op på de vigtigste heilpraktikerfag. Den mundtlige prøve fokuserer på din hovedopgave, den kliniske undersøgelse og dine komptencer inden for anatomi, fysiologi og især sygdomslære. Det omfatter bl.a. din evne til at vurdere de mulige årsager til, at en patient har sine symptomer. Og din evne til at vurdere, hvornår en patient skal sendes til lægen og det etablerede system.

Censorerne til den afsluttende eksamen er speciallæge, Ulf Exner. Heilpraktiker og tolk, Gabriele Seidler. Speciallæge, heilpraktiker, functional medicine graduate, Anna Iben Nørgaard Hollensberg.

Eller vælg i menuen til venstre, hvad du vil læse mere om.

Du modtager dermed også din gratis guide om de 7 punkter, du skal have styr på hos din kommende uddannelse for at træffe det rette valg.