Adgangskrav

Anatomi, fysiologi og sygdomslære er eksternt pensum, som du skal have bestået, inden du kan starte på heilpraktiker-uddannelsens andet år, 3. semester.

Men vi anbefaler kraftigt, at du som minimum er i gang med disse studier, inden du starter på heilpraktiker-uddannelsen.

De konkrete krav til anatomi/fysiologi og sygdomslære på RAB-niveau er:

• 200 timers anatomi/fysiologi
  • 100 timers sygdomslære (patologi)/farmakologi

Desuden skal du have gennemført 50 lektioners klientpsykologi, inden du kan gå til den afsluttende eksamen på heilpraktikeruddannelsen.

Du skal selv kunne dokumentere, at du opfylder kravene.

Er du i gang med anatomi, fysiologi og sygdomslære, men kniber det med at blive klar til holdstart? Så kontakt os for at høre om dine muligheder.

Faglig sparring under uddannelsen

I vores medlemsforum kan du få løbende faglig sparring omkring sygdom og sundhed, klienter og klinikdrift - af både nogle af Heilpraktikerskolens undervisere og skolens ledere, Anna Iben og Jesper Hollensberg.

>> FORTSÆT, og læs mere om pris og betaling

Eller vælg i menuen til venstre, hvad du vil læse mere om.

Tilmeld dig samtidig Heilpraktikerskolens nyhedsbrev, og få guiden. Så holder vi dig opdateret om infoforedrag, holdstart og andre events på skolen.

Du modtager dermed også din gratis guide om de 7 punkter, du skal have styr på hos din kommende uddannelse for at træffe det rette valg.